ATA EyER GEREK



Eskiler “Ata eyer gerek, eyere er gerek” demiş. Bir işi kemale erdirmek için bir nasihattir bu söz. Şiar edilebilecek bir söz. Hatırlamayı hatırlamak için de şiar edindikten sonra hareketimizi, her daim daha iyisine doğru götürürüz. Biz unutan bir milletiz çünkü tarihi yere göğe sığdıramayıp gündelik yaşantımıza da her günümüz birbirine benziyor. Yani yere göğe sığdırarak anlatıp bitirmediğimiz tarihimizi yaşamaktan bilahere uzağız. Bilahere, yani sonralara ertelemek. Nasıl oldu ne zaman oldu bilmem ama erteleyerek ve günü kurtararak bugüne kadar geldik. Daha ne kadar ileri gidebiliriz böyle bilmiyorum.
Bir geniş görüşlülük sahibi olmak, çağa adını yazmak, miras kalan isteği anımsamak, hayallerin peşinde koşmak bizler memuriyet kavramıyla yutturuldu. Ahmet Uluçay “Bir şeyi yapmak istiyorsun yapman gereken şey istemektir” diyor. O bir film çekmeyi çok istedi diye gerçekleştirdi. İsteyin dedi ve öldükten sonra unutuldu. Neden? Yönümüzü doğru yöne çevirmiyoruz. Birbirimize inanmaktansa batılılara itibar ederek inanmayı tercih ediyor. Bu yüzdendir ki şu sözü genç yaşıma rağmen ziyadesiyle fazla duydum “Batılılar bile söylüyor…” . Söylerse söylesin efendim. Doğrudur en büyük şahitliğin düşmanın şahitliği olduğu ama bir hareket kazandırmaktansa atalet kazandırıyorsa yanlıştır bu söz.
                Şair diyor ki “Bir nesil hayal ediyorum. “Kim var?” diye sorulduğunda sağına soluna bakmadan “Ben!” varım diyebilen bir nesil.” Benim nesil hayalim bundan biraz farklı olarak şöyle inkılap etti: “Bir nesil hayal ediyorum. Öyle bir nesil ki “Kim var?” diye sorulduğunda zihinlere gelebilen bir nesil.” Ata eğer yapan bir nesil olursak insanlar bize gelecek işi kemaliyet ile tamamlamak için. Zaten insanlar kim var diye sorulmasını bekliyor ve birilerinin ben varım demesini istiyor. Kaçmayan bir nesil hayal ediyorum. İşinin ehli ve liyakat sahibi, çağının farkında ve neler yapmasını biliyor bir nesil yerinde durmayacaktır. Ancak bu nesil yaklaşık 100 yıldır özleniyor ve aranıyor. Farklı şekillerde de bu nesil için hayaller, marşlar ve ezgiler söylendi. Hareketini kaybetmemiş bir nesil, atların eğerini yapacaktır.


Yorumlar

Popüler Yayınlar